Πρόγραμμα 3ης εβδομάδας

Σάββατο 27/2/21 και Κυριακή 28/2/21

Ρεσιτάλ πιάνου με έργα

Λούντβιχ βαν Μπετόβεν
Χαράλαμπος Αγγελόπουλος, πιάνο

  • Ημερομηνία:

    Σάββατο 27/2/21

  • Ώρα έναρξης:

    20:00

  • Κόστος συμμετοχής:

    Δωρεάν

Πιάνο: Χαράλαμπος Αγγελόπουλος

Το ρεσιτάλ θα προλογίσουνε οι  μουσικολόγοι:

Κώστας Χάρδας, Επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ

Πέτρος Βούβαρης, Αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ

Πρόγραμμα

L. v Beethoven Σονάτα σε Λα μείζονα, έργο 2, αρ. 2

  • Allegro Vivace
  • Largo Appassionatto
  • Scherzo. Allegretto
  • Rondo. Grazioso

L. v Beethoven Σονάτα σε Ντο μείζονα, έργο 53 ‘Waldstein’

  • Allegro con brio
  • Introduzione. Adagio molto - attacca
  • Rondo. Allegretto moderato - Prestissimo

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά και θα προβληθεί  στο κανάλι Youtube του Φεστιβάλ Μουσικότροπο την ημέρα και ώρα που έχει προγραμματιστεί. Θ' αναρτηθεί link προκειμένου να συνδεθούν απευθείας οι ενδιαφερόμενοι

Βιογραφικά

Χαράλαμπος Αγγελόπουλος

Έχει εμφανισθεί σε ατομικά ρεσιτάλ, έχει συμπράξει με ορχήστρες και με σχήματα μουσικής δωματίου στην Ευρώπη (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Λουξεμβούργο, Σερβία), στη Β. Αφρική, στην Τουρκία και στην Ιαπωνία.

Το ρεπερτόριο του περιλαμβάνει 25 κονσέρτα για πιάνο και ορχήστρα, πλήθος έργων για σόλο πιάνο, έργα μουσικής δωματίου και εκτείνεται χρονικά από το Bach μέχρι τους σύγχρονους συνθέτες του 21ου αιώνα.

Οι εμφανίσεις του σε αίθουσες, όπως τα Μέγαρα Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, η Εθνική Λυρική Σκηνή, το Centre Cultural Portugal Paris, το Κendal Town Hall, το Wells Concert Hall, το Musashino Center Tokyo, καθώς και η συμμετοχή του σε διεθνή φεστιβάλ (Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, Φεστιβάλ Δημητρίων, Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου, Το Piano στα Forte του, Διεθνές Φεστιβάλ Αίγινας, Φεστιβάλ Παπαϊωάννου, Ελληνικές μουσικές γιορτές ΚΟΑ, Διεθνές Φεστιβάλ Πιάνου ΜΜΘ, κύκλος Schubert ΜΜΑ κ.ά.) απέσπασαν θερμές κριτικές.

Σαν σολίστ συνέπραξε με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Apollon Orchestra Berlin, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, την Ορχήστρα Πατρών, την Ορχήστρα Δωματίου Αθηνών, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης , τη Συμφωνική Ορχήστρα RSAMD, την Ορχήστρα Εγχόρδων της ΕΛΣ, την Ορχήστρα Contra Tempo την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ.

Παρουσίασε σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα τη Συμφωνία αρ.2 για πιάνο και ορχήστρα του L. Bernstein (The age of anxiety) με την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Concierto Fantasticο του I. Albeniz με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Choral Fantasy του L. v. Beethoven σε fortepiano με την Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής.

Εκπροσώπησε επανειλημμένα την Ελλάδα σε διεθνείς συναντήσεις (Αλγέρι, Βερολίνο, Λουξεμβούργο, Νόβισαντ κ.α.) και βραβεύθηκε σε Πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς (Γ. Θυμής, Governor’s Recital, Helexpo κ.ά.).

Έχει τακτική συνεργασία με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη σε ρεπερτόριο για δύο πιάνα και τέσσερα χέρια, ενώ έχει συνεργαστεί επανειλημμένα με τη σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου.

Ηχογράφησε όλα τα έργα του Ν. Κωνσταντινίδη για σαξόφωνο και πιάνο με το σαξοφωνίστα Θεόφιλο Σωτηριάδη, καθώς και κύκλο τραγουδιών του Αιμίλιου Ριάδη.

Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου Piandaemonium (6 πιάνα - 12 πιανίστες).

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και μελέτησε με τις Ι. Σημηριώτη  και Δ. Ευνουχίδου, η διδασκαλία της οποίας καθορίζει ουσιαστικά την πορεία του. Με υποτροφία του Ιδρύματος Λ. Βουδούρη σπούδασε στη Hochschule für Musik της Κολωνίας (δίπλωμα σολίστ με άριστα, τάξεις Α. Kontarsky, A. Valdma), ενώ παράλληλα παρακολούθησε τα μαθήματα του παιδαγωγικού τμήματος. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές στη Royal Scottish Academy of Music and Drama (Master in Performance, τάξη του καθηγητή V. Sangiorgio).

Από το 2012 οργανώνει το Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης (www.thessalonikipianofestival.gr) και από το 2017 είναι υπεύθυνος καλλιτεχνικού προγράμματος του Φεστιβάλ Πιάνου της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.

Κώστας Χάρδας

Ο Κώστας Χάρδας είναι μόνιμος επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Διδάσκει επίσης σε πρόγραμμα δια βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Σπούδασε πιάνο και μουσικολογία στην Ελλάδα και στην Αγγλία. Ερευνητικά και εκπαιδευτικά ενδιαφέροντα: ανάλυση και θεωρία της μουσικής, ελληνική μουσική, μουσική του 19ου αιώνα έως σήμερα, ερευνητική προσέγγιση στη μουσική εκτέλεση. Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί στην Ελλάδα (Μουσείο Μπενάκη, Studio University Press, κ.ά.) και στο εξωτερικό (Oxford University Press, Cambridge Scholar Press, Routledge, Bloomsbury Academic, κ.ά.). Στις δραστηριότητές του περιλαμβάνονται διαλέξεις για τα Τμήματα Ελληνικών Σπουδών των πανεπιστημίων Columbia (το 2014) και Harvard (το 2019). Είναι ο ιδρυτής της ερευνητικής ομάδας για τη μουσική εκτέλεση της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας.

 

Ως πιανίστας εμφανίζεται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου Piandaemonium (12 πιανίστες – 6 πιάνα), καθώς και πολλών συνόλων μουσικής δωματίου. Ηχογραφήσεις: "In the Depth of the Looking Glass" (Naxos, 2013), "The American Album", με την Patricia Surman (φλάουτο) (Centaur Records, 2016), "Γιώργος Σισιλιάνος: Επετειακή Ηχογράφηση", με την ‘Ήβη Παπαθανασίου (τσέλο) (Ίριδα Classical, 2016). Το CD για την εταιρεία Naxos βραβεύτηκε το 2014 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Μουσικής και Θεάτρου. Στις πρόσφατες δραστηριότητές του περιλαμβάνεται η παρουσίαση και ηχογράφηση στο Λονδίνο έργων για βιολί και πιάνο Ελλήνων συνθετών με την Βικτωρία Ζόρα.

Πέτρος Βούβαρης

Ο Πέτρος Βούβαρης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στη Μορφολογία και Ανάλυση της Μουσικής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, και διευθυντής του Εργαστηρίου Κριτικής Μουσικής Έρευνας. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το University of Wisconsin-Madison των ΗΠΑ, μεταπτυχιακού διπλώματος από το University of North Carolina-Greensboro των ΗΠΑ, και πτυχίου από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στην ανάλυση και ερμηνευτική της μουσικής με ιδιαίτερη έμφαση στον πρώιμο μοντερνισμό και ιδιαίτερα στη μουσική του Νίκου Σκαλκώτα. Ανακοινώσεις του έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια στην Ελλάδα, Κύπρο, Σερβία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γαλλία και ΗΠΑ, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε Ελληνικά και ξένα περιοδικά (Πολυφωνία, Musicae Scientiae, Series Musicologica Balcanica, International Journal of Educational Innovation, Muse-e-journal, American Music Teacher). To βιβλίο του Εισαγωγή στη μορφολογική ανάλυση της τονικής μουσικής εκδόθηκε το 2015 (Αθήνα: HEAL-Link). Είναι μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρίας και μέλος της συντακτικής επιτροπής του ηλεκτρονικού περιοδικού Mousikos Logos.

 

Petros Vouvaris is an Associate Professor in Music Form and Analysis at the Department of Music Science and Art of the University of Macedonia, as well as director of the Critical Music Research Lab. He holds a doctoral degree from the University of Wisconsin-Madison, USA, a master’s degree from the University of North Carolina-Greensboro, USA, and a bachelor’s degree from the Aristotle University of Thessaloniki, Greece. His research interests lie in music analysis and hermeneutics, with a particular emphasis on early musical modernism and especially the music of Nikos Skalkottas. He has presented papers at international conferences in Greece, Cyprus, Serbia, Netherlands, Belgium, and the USA. His articles have been published in both Greek and international journals (Polyphonia, Musicae Scientiae, Series Musicologica Balcanica, International Journal of Educational Innovation, Muse-e-journal, American Music Teacher). His book Introduction to the Formal Analysis of Tonal Music was published in 2015 (Athens: HEAL-Link). He is a member of the board of the Hellenic Musicological Society and a member of the editorial board of the e-journal Mousikos Logos.

Σεμινάριο
Νιόβη Κλαυδιανού

Τίτλος: Ψυχική Ανθεκτικότητα και Ευημερία των Μουσικών στην Πανδημία

  • Ημερομηνία:

    Κυριακή 28/2/21

  • Ώρες:

    10:00-13:00

  • Κόστος συμμετοχής:

    Δωρεάν

Στόχος: είναι να ενεργοποιήσουμε την Ψυχική μας Ανθεκτικότητα και να επιτρέψουμε στον Εαυτό μας να προσηλωθεί στην Ευημερία, ακόμη και σε αυτές τις δυσβάσταχτες συνθήκες του εγκλεισμού της Πανδημίας.

Απευθύνεται: σε επαγγελματίες μουσικούς και σε όλους όσοι έχουν ενδιαφέρον

Περιγραφή σεμιναρίου: Ψυχική Ανθεκτικότητα και Ευημερία των Μουσικών στην Πανδημία

Το συναίσθημα που κουβαλάμε την δεύτερη πια χρονιά της Πανδημίας είναι πιο πολύπλοκο από Άγχος - είναι Θλίψη και Πένθος. 

Κάποιοι θρηνούμε την απώλεια Αγαπημένων. Οι περισσότεροι την απώλεια της Κανονικότητας. Η ψευδαίσθηση μας για "Ροή" εξανεμίστηκε και μια Ευθραυστότητα αντικατέστησε την Έμπνευση μας. Η Ταυτότητα μας, άρρηκτα συνυφασμένη με τη Σκηνή αμφισβητήθηκε προκλητικά από τους περισσότερους ιθύνοντες.  Η χρησιμότητα μας ακυρώθηκε.  

Συνδεθείτε μαζί μας στις 28 Φεβρουαρίου ώστε να ενεργοποιήσουμε την Ψυχική μας Ανθεκτικότητα και να επιτρέψουμε στον Εαυτό μας να προσηλωθεί στην Ευημερία, ακόμη και σε αυτές τις δυσβάσταχτες συνθήκες. Θα αναπτύξουμε προτάσεις, ιδέες και κίνητρα ώστε να ζήσουμε πιο δημιουργικά, να υποστηρίξουμε ουσιαστικά την Ταυτότητά μας, να ενδυναμώσουμε την καλλιτεχνική μας Αυτοπεποίθηση, να μείνουμε προσηλωμένοι στη Μελέτη μας, να απελευθερώσουμε τη Δημιουργικότητα μας, να βρούμε Λύσεις για τα Υλικά, να ονειρευτούμε για τα Μελλοντικά. 

Η Ζωή μας στα Χέρια μας.

*ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΣΕ ΛΙΣΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ

Βιογραφικό

Νιόβη Κλαυδιανού

Εκπαιδεύτηκε ως Κλινική ψυχολόγος στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο 

Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα σπούδασε κλασικό τραγούδι στο Σύγχρονo Ωδείο Θεσσαλονίκης. Η διατριβή της περιελάμβανε Ψυχολογικές Τεχνικές που διερευνούνταν τη δεδομένη χρονική στιγμή στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και της απώλειας μνήμης σε ομάδες που βίωναν τον εγκλεισμό σε γηροκομεία και φυλακές. Μετά την επιτυχή αποφοίτησή της, προσκλήθηκε να συνεχίσει τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο ως 

μέλος του προγράμματος Νέων Καλλιτεχνών του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ στην Όπερα. Συνέχισε ως υποψήφια Διδάκτωρ στις Τεχνικές Φωνητικής Παράστασης, 

ερευνώντας και εκτελώντας φωνητικά έργα από 25 συνθέτες σε έντεκα διαφορετικές γλώσσες με θέμα τα Παιδιά. 

Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της εγκαταστάθηκε στο Βερολίνο, όπου παράλληλα με την καλλιτεχνική της πορεία προσχώρησε επαγγελματικά στην αναζήτηση μιας ολιστικής προσέγγισης στο θέμα της “Υψηλής Απόδοσης” αλλά και της βελτίωσης της ανθρώπινης κατάστασης μέσω τεχνικών νοητικής ενεργοποίησης και άρσης καθηλωτικών αυτοπεριορισμών. Η φιλοδοξία της ήταν να συνδυάσει την Ψυχολογία και την Συμβουλευτική ώστε να αναπτύξει τη δική της μέθοδο για την απελευθέρωση των Φόβων της Έκθεσης σε καλλιτεχνικό αλλά και σε εταιρικό επίπεδο, δουλεύοντας πάνω στο θέμα της Εγγενούς Εμπιστοσύνης τόσο σε συναδελφικές αλλά και πελατειακές σχέσεις, και ενεργοποιώντας την Ακεραιότητα της Επιλογής σε βασικά ζητήματα Ηγεσίας και στη εύρεση εναλλακτικών σεναρίων διαχείρισης. 

Ολοκλήρωσε το NLP Practicioner (Neurolinguistic Programming) στο IKS Institute του Βερολίνου το 2011 και εκπαιδεύθηκε στην Κλινική Υπνοθεραπεία και στην Τεχνική EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing) στο Center de Thérapie Brève στο Βέλγιο το 2012. 

Παρουσιάζει Masterclasses σε ευρωπαϊκά και αμερικάνικα Πανεπιστήμια και Ακαδημίες, σε καλλιτεχνικά Ιδρύματα, καθώς και στον τομέα της Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων. 

Επίσης προσφέρει ατομικές συνεδρίες Συμβουλευτικής σε πελάτες που επιθυμούν  να ζήσουν ουσιαστικά, να δημιουργήσουν βιώσιμες και επιτυχημένες καλλιτεχνικές πορείες, να ξεπεράσουν προσωπικά και οικογενειακά εμπόδια, και να διευρύνουν την αυτογνωσία τους και τις ικανότητες τους.

Διοργανωτής: Δημοτικό Ωδείο Λάρισας
Σύλληψη, Καλλιτεχνική διεύθυνση, Οργάνωση παραγωγής: Χρήστος Λενούτσος
Καλλιτεχνικός Σχεδιασμός: Ολυμπία Τσαγιάννη


Βιντεοσκόπηση: Άκης Μπακόπουλος
Φωτογραφική επιμέλεια: Κώστας Μάντζιαρης


Τεχνική υποστήριξη: Γιώργος Πλασταράς, Θάνος Κυρίδης
Γραφιστική: Γιάννης Μαρκάτος

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Διαχείριση περιεχομένου ιστοσελίδας: deZitech dynamics
Copyright © Φεστιβάλ Μουσικότροπο - Δημοτικό Ωδείο Λάρισας