Πρόγραμμα 2ης εβδομάδας

Σάββατο 20/2/21
Κυριακή 21/2/21

Σεμινάριο
Τ
ίτλος: Η μουσική ανάγνωση: Τρόποι εκμάθησης και η αντιμετώπιση των δυσκολιών στην περίπτωση της δυσλεξίας

  • Ημερομηνία:

    Σάββατο 20/2/21

  • Ώρες:

    17:00 - 20:00

  • Κόστος συμμετοχής:

    Δωρεάν

Απευθύνεται: σε μουσικούς / εκπαιδευτικούς μουσικής αγωγής, σε ειδικούς παιδαγωγούς, σε λογοθεραπευτές, σε εργοθεραπευτές, σε ψυχολόγους, σε γονείς και σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Παρουσίαση: Μάριος Σκαμνέλος

Περιγραφή σεμιναρίου:

Η αναγνωστική ικανότητα στη μουσική που σχετίζεται με το οργανωμένο σύστημα της κλασικής μουσικής σημειογραφίας (παρτιτούρας) και δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει την άυλη φύση της μουσικής που είναι ακουστική, έχει χρησιμοποιηθεί είτε για να συμβάλει στη ταυτότητα κάποιων ειδών μουσικών, όπως αυτή της κλασικής, είτε ως εργαλείο μετάδοσης της μουσικής από γενιά σε γενιά, είτε ως εργαλείο αποτύπωσης της ύλης στα τυπικά κυρίως παιδαγωγικά περιβάλλοντα. Δυστυχώς κάποιες φορές, διάφοροι παράγοντες όπως η δυσλεξία, δυσχεραίνουν την αναγνωστική ικανότητα, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει αφορμή για διακοπή των σπουδών καθώς οι μαθητές αυτοί αισθάνονται ότι δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.

Ως εκπαιδευτικοί, οφείλουμε να προσαρμόζουμε τη διδασκαλία ανάλογα με τις ικανότητες και τις δυσκολίες του εκάστοτε μαθητή και να αναζητούμε εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας, καθώς η μουσική δεν απευθύνεται σε ορισμένους ανθρώπους, αλλά είναι δικαίωμα όλων όσων θέλουν να μάθουν μουσική.

Η σύγχρονη παιδαγωγική συνιστά κάθε παιδαγωγικός στόχος να προσεγγίζεται πολυαισθητηριακά, καθώς έτσι ο μαθητής θα κατανοήσει ευκολότερα και ολιστικότερα τη γνώση. Μια επιπλέον σύγχρονη παιδαγωγική τάση του 21ου αιώνα, αυτή του μοντέλου της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης του Περιεχομένου (TPACK), αναδεικνύει πως εκτός από την γνώση του Αντικειμένου (π.χ. της μουσικής) και της Παιδαγωγικής που οφείλει να κατέχει ο ιδανικός εκπαιδευτικός, θα πρέπει να γνωρίσει και να συμπεριλάβει εργαλεία της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας καθώς φαίνεται ότι βελτιώνουν τις παιδαγωγικές πρακτικές.

Σκοπός σεμιναρίου:

Σκοπός του σεμιναρίου, είναι να παρουσιάσει και να προτείνει έναν εναλλακτικό, πολύ-αισθητηριακό, τρόπο διδασκαλίας της μουσικής ανάγνωσης με απώτερο στόχο την εκμάθηση μουσικού οργάνου, σε μαθητή με δυσλεξία. Η μέθοδος που προτείνεται έχει ως βασικό εργαλείο της τεχνολογίας, την βιντεοσκόπηση και ονομάστηκε Ρεαλιστική Παρτιτούρα (Realistic Music Score). Πρόκειται για μια εξελισσόμενη μέθοδος που στηρίζεται στο τρίπτυχο μοντέλο της (TPACK) και φαίνεται να εξυπηρετεί την αντιμετώπιση της δυσκολίας της ανάγνωσης, όπως στην περίπτωση της δυσλεξίας.

Στόχοι σεμιναρίου:

Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν:

  • το μοντέλο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης του Περιεχομένου (TPACK).
  • αποτελεσματικούς τρόπους εκμάθησης της μουσικής ανάγνωσης.
  • τα οφέλη της μεθόδου της Ρεαλιστικής Παρτιτούρας (Realistic Music Score), καθώς και τον τρόπο χρήσης της ως εκπαιδευτικό εργαλείο.

*ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ

Βιογραφικά

Μάριος Σκαμνέλος

Ο Μάριος Σκαμνέλος είναι απόφοιτος του τμήματος Νοσηλευτικής του ΑΤΕΙ Ηπείρου, καθώς και του τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΑΤΕΙ Ηπείρου με ειδικότητα στο ακορντεόν. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής, από το τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Από το 2019 είναι υποψήφιος διδάκτορας στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Επιπλέον, είναι κάτοχος πτυχίου ακορντεόν κλασικών σπουδών, καθώς και ανώτερων θεωρητικών αρμονίας και αντίστιξης. Από το 2010 διδάσκει σε δημόσια σχολεία και ιδιωτικά ωδεία. Ως ερευνητής, από το 2017 έχει συμμετάσχει ως βασικός ομιλητής σε πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια καθώς και σε σεμινάρια που σχετίζονται με τη διδασκαλία της μουσικής. Ως ενεργός μουσικός έχει συμμετέχει σε πληθώρα εμφανίσεων ως δεξιοτέχνης του ακορντεόν, καθώς και στη δισκογραφία.

Προβολή Ταινίας
RoDi Festival
Τίτλος: Who is the last one?

  • Προβολή:

    Ταινιών μικρού μήκους / ντοκιμαντέρ

  • Ημερομηνία:

    Κυριακή 21/2/21

  • Ώρα έναρξης:

    19:00

  • Κόστος Συμμετοχής:

    Δωρεάν

Είδος: Ντοκιμαντέρ
Διάρκεια: 60’
Γλώσσα/ Language: Ρωσικά/ Russian
Υπότιτλοι/Subtitles: Ελληνικά
Σκηνοθέτης: SiarheiIsakov
Παραγωγός: Leonid Dinershtein
Χώρα: Λευκορωσία
Η ταινία προβλήθηκε στο 3ο Φεστιβάλ


Περιγραφή:
Η ταινία “Ποιος είναι ο τελευταίος;” σκηνοθετημένη από τον SiarheiIsakov αναφέρεται σε ένα φαινόμενο της πολιτιστικής ζωής της Λευκορωσίας, συγκεκριμένα για το Οικογενειακό θέατρο συμπερίληψης “Ι”, όπου συνήθως παιδιά συμπράττουν με τους “ξεχωριστούς”, αυτιστικούς, στην ίδια σκηνή. Η ταινία δείχνει πώς οι δάσκαλοι του Οικογενειακού θεάτρου συμπερίληψης “I”- η Irina Pushkareva, σκηνοθέτης και χορογράφος, ο Igor’ Sidorchik, σκηνοθέτης, και άλλοι νεαροί ψυχολόγοι - δουλεύουν και ενώνουν παιδιά με διαφορετικές νοητικές, σωματικές και ψυχολογικές ανάγκες. Χάρη στο καλά οργανωμένο πρόγραμμα, βασισμένο στην έννοια της συμπεριληπτικής θεατρικής μελέτης, παιδιά διαγνωσμένα στη “διαταραχή αυτιστικού φάσματος” αποκτούν την ικανότητα να σκεφτούν και να επικοινωνήσουν με έναν ευέλικτο και δημιουργικό τρόπο. Καταφέρνουν να κάνουν φίλους, επιτυγχάνουν εντυπωσιακά επίπεδα στην ανάπτυξη του ταλέντου τους στον τομέα της δραματικής τέχνης, του χορού και του τραγουδιού. Μέσα από το έργο ο θεατής συναντά τέσσερις χαρακτήρες: τους  Kostya, Misha, Vlada και Maxim. Το καθένα από τα παιδιά έχει την δική του ιστορία, μερικά από αυτά δεν μιλούσαν στην αρχή, και μερικά από αυτά είχαν προβλήματα στην επικοινωνία, την λεπτή κινητικότητα, και την κίνηση. Βλέπουμε το πώς τα παιδιά διαβάζουν και εξασκούνται σκληρά στο θέατρο. Κανείς από αυτούς δε θέλει να είναι ο τελευταίος ανάμεσα στους συνομηλίκους. Ο θεατής έχει την ευκαιρία όχι μόνο να παρακολουθήσει την ανάπτυξη των χαρακτήρων των παιδιών, αφού κάθε ένα από αυτά είναι χαρισματικό, αλλά ακόμη και να γιορτάσει την πρόοδο τους. Οι συγγραφείς του έργου πείθουν ότι τα ξεχωριστά παιδιά μπορούν να αλλάξουν και να κάνουν αυτό, ενώ αυτές οι αλλαγές είναι ορατές και σημαντικές για ένα παιδί και πολύ παραπάνω, για τον περίγυρο.

*ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΣΕ ΛΙΣΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ

Συζήτηση

Λευκοθέα Καρτασίδου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Υπεύθυνη του Φεστιβάλ «Η αντανάκλαση της αναπηρίας στην τέχνη»

Τριάδα Μαλκότση

Ιατρός-Ακτινολόγος Διευθύντρια τμήματος μαστού Γ.Π.Ν. Παπαγεωργιου Μητέρα της Εύας, παιδιού με αυτισμό. Διαχειρίστρια της εκπαιδευτικής ιστοσελίδας eva-edu.gr

Διοργανωτής: Δημοτικό Ωδείο Λάρισας
Σύλληψη, Καλλιτεχνική διεύθυνση, Οργάνωση παραγωγής: Χρήστος Λενούτσος
Καλλιτεχνικός Σχεδιασμός: Ολυμπία Τσαγιάννη


Βιντεοσκόπηση: Άκης Μπακόπουλος
Φωτογραφική επιμέλεια: Κώστας Μάντζιαρης


Τεχνική υποστήριξη: Γιώργος Πλασταράς, Θάνος Κυρίδης
Γραφιστική: Γιάννης Μαρκάτος

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Διαχείριση περιεχομένου ιστοσελίδας: deZitech dynamics
Copyright © Φεστιβάλ Μουσικότροπο - Δημοτικό Ωδείο Λάρισας